Tekentip; Vergroten afbeelding / Enlarge image


Bovenstaande afbeelding komt van een geboortekaartje. Het is de bedoeling dat het plaatje groter wordt, zodat het uiteindelijk een mooi formaat heeft om een kaart, 10 x 15 cm, van te maken. Eerst heb ik de afbeelding uit het geboortekaartje geknipt. Daarna heb ik er met potlood een raster overheen gezet, waarbij de lijnen 0.5 cm van elkaar staan.

Image above is from a baby card. The image has to be enlarged for an invitation card so it will fit a 4 x 5 inch card. I cut out the image and made a frame, the lines are 1/5 of an inch. a part.


Hierboven zie je een raster met lijnen die 1 cm uit elkaar staan. Leg de kleine afbeelding ernaast en teken alles per vakje precies na. Nadat ik het hele poppetje had getekend heb ik een aanpassing gemaakt aan de linkerhand en ik heb er balonnen bij gemaakt. Ter verduidelijking van de lijnen ben ik er met een dikkere zwarte stift overheen gegaan. Dit doe ik, zodat ik de afbeelding later zonder moeite op mijn schetspapier kan overtrekken. Overtrekken doe ik zo;

Leg je vergrootte afbeelding neer, leg er schetspapier overheen, pak een stukje plakband en plak beide vellen tegen het raam. Door het licht van buiten zie je gemakkelijk de zwarte lijnen van je afbeelding door het papier. Pak een potlood en trek over. Kleur je afbeelding in.


I made a second frame with lines 1/2 an inch a part. Put the original image besides your new frame and take over every line per compartment. I also made an adjustment at the left hand and balloons. After that I made the lines black so it's easier to trace the lines on to sketching paper. And this is the way I trace the lines:

Put your enlarged image down, put some sketching paper over it en stick both paper on a window. Because of the light outside you will easily see the black lines. Trace them with a pencil. Colour your image.


Bovenstaand is het plaatje geheel af.

Above the finished and enlarged image.


Dit is uiteindelijk het kaartje geworden.

And this is the invitation.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...