Zelf knuffelpopje maken / DIY cuddle doll


Dit popje is eenvoudig zelf te maken. Je hebt nodig een spuugdoekje, lint, stukje katoen 22x22 cm, vulling, kant en naald en draad.

This little doll is easy to make. You will need a little baby cloth, ribbon, cotton 9x9 inch, filling, lace and needle and thread.


Dit is het spuugdoekje.

This is the baby cloth.



Speld aan 2 kanten je kant op het doekje.

Pinn your lace on two sides of the cloth.



Met je katoenen vierkant en vulling maak je een bolletje, dat dient als hoofd. Ik heb hiervoor een uitleg gevonden, klik daarvoor op onderstaande link;


With the cotton square and filling you make a round head. I found an explanation about that in the link below, but it is in dutch. You can take a look at the image to get the idea;




Trek het spuugdoekje strak over het katoenen bolletje. Draai met naald en garen eromheen om het af te binden. Kies 2 soorten lint, maak het vast om de nek van het popje.

Pull the baby cloth tide over the cotton head. Twist with needle and thread around the head to tie up. Choose two sorts of ribbon, tie it around the neck.



4 opmerkingen:

  1. Ik heb hem nagemaakt, hij is echt tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jantien,

    Leuk dat je een reactie achter laat!! De popjes blijven schattig......en het is nog best eenvoudig om te maken.

    Liefs,

    Marly design.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marly Design

    Ik heb hem ook nagemaakt en is superleuk! Ik heb overal zitten zoeken om zo'n poppetje te maken en toen kwam ik bij jou terecht.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Dyantha,

    Fijn dat je een reactie achter laat!! Goed te lezen dat je voor de uitleg op mijn site terecht kwam. Ik heb zelf toentertijd ook het internet geraadpleegt, maar daar kwam niet veel naar voren. Toen heb ik meteen besloten mijn werkwijze te delen op mijn blog.

    Liefs,

    Marly

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...